Kalpteniman edenlere...      KİM SALİH AMEL İŞLERSE KENDİ LEHİNEDİR KİM DE KÖTÜLÜK YAPARSA KENDİ ALEYHİNEDİR ALLAH KULLARINA ZULMEDİCİ DEĞİLDİR
    
 KULUN HAZRETİ ALLAHA İMAN ETMESİ, ONA İBADET YAPMASI HAZRETİ ALLAH TARAFINDAN O KULA VERDİĞİ BİR MUCİZESİDİR.!!
      
SEN KENDİLERİYLE ANDLAŞMA YAPTIĞIN HALDE ONLAR HER DEFASINDA HİÇ ÇEKİNMEDEN ANDLAŞMALARINI BOZARLAR (Enfal-56)
    
 İHANETİN CEZASI !!
    
 EY ADEMOĞULLARI BEN SİZE ŞEYTANA İBADET ETMEYİN O SİZİN APAÇIK BİR DÜŞMANINIZDIR DİYE EMRETMEDİM Mİ ? ( Yasin-60 )
      
BİZ İNSANLARIN NELER DEMEKTE OLDUKLARINI ÇOK İYİ BİLİYORUZ SEN SADECE BENİM TEHDİDİMDEN KORKANLARA ÖĞÜT VER.Kaf-16
    
 GÖKLERDEKİ İLÂH DA, YERDEKİ İLÂH DA ODUR O HİKMET SAHİBİDİR HER ŞEYİ BİLENDİR .(Zuhruf-84).
      
AND OLSUN Kİ,BİZ KURANI ANLAŞILIP ÖĞÜT ALINMASI İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK ÖĞÜT ALAN YOKMUDUR ? (Kamer-32)
      
HEPİMİZ KENDİ İSTEDİĞİMİZİN OLMASINI İSTERİZ OYSAKİ BİZ İSTEMESEK DE HAZRETİ ALLAHIN İSTEDİĞİ OLUYOR,
      
O GÜN DOSTUN DOSTA HİÇ BİR FAYDASI OLMAZ KENDİLERİNE YARDIM DA EDİLMEZ,
 
  KALPTENİMAN
  HARF SIRALI TÜM YAZILAR
  A-Z TÜM KONULAR
  TWİTER TAKİP
  KALPTENİMAN SOHBETLER SESLİ DİNLE
  REKLAMLARI TEK TIK İLE YOK EDİN
  A HARFİ
  B HARFİ
  C-Ç HARFİ
  D HARFİ
  E HARFİ
  F HARFİ
  G HARFİ
  H HARFİ
  I-İ HARFİ
  K HARFİ
  L HARFİ
  M HARFİ
  N HARFİ
  O-Ö HARFİ
  P HARFİ
  R HARFİ
  S-Ş HARFİ
  T HARFİ
  U HARFİ
  V HARFİ
  Y HARFİ
  Z HARFİ
  ALINTILAR
  => Besmele mucizesi
  => Düşünen sahip olduğu değerlerin farkına varır.
  => İnnallahe şakirun Alim.
  => Bende öleceğim
  => Nurun ilk kapısı
  => Sigaranın kimliği
  => molla kasım gelir
  => Rabbin sana küsermi.
  => Her resul peygamber değildir
  => EŞ- ŞEKÛR
  => Darvincilerin çürüyen iddiaları
  => Dur yolcu dönüş yolunu unutma
  => En büyük düşmanımız şeytan
  => Kasaplardan marketlerden et alıyorsanız bu yazıyı muhakkak okuyun
  => Çinli müslüman ve imanına bakın
  => Sabır ve hastalık
  => Bir Hatırlatma
  => Bu ne oğlum
  => Değerli kardeşlerim değerli evlatlar
  => Sıfır gurubu kanı olanlar sütü katiyyen içmeyiniz.
  => Vahhabilerin itibar ettikleri
  => Rahman süresinin manası.
  => Cahillerle tarışırken sabırlı olun.
  => C-VisaliDivani.
  => Hindu kutsal metinlerinde Muhammed Aleyhisselam.
  => Cin ve şeytan.
  => Ruh çağırma
  => Ruh çağırma -2
  => Panik ataktan kurtulmak
  => Kadere iman-1
  => Kadere iman-2
  => Kadere iman-3
  => Kadere iman- 4
  => Kadere iman-5
  => Namazın mucizeleri
  => Şaşkın adetler.
  => Rüya Alemi ile Dünya..
  => Toprak, insan, hayat.
  => Ölüler ile dirilerin görüsmesi
  => noel belası
  => Mürşidi kâmilin müridine manevi desteği.
  => Vesvese hastalığından kurtulmanın çareleri
  => Yüzdeki lekelerin kaybolması için çare
  => Ruhi bedenin resmi olabilir mi? -1
  => Kırlian fotoğrafları hakkında açıklama.
  => İBRETLİK SÖZLER
  => Ruh ve madde
  => Kalbi diri tutmanın çaresi
  => Ömürden geçip giden günlerimize yazık olmasın
  => Allah Her şeyi yarattı
  => Mana alemi, misal alemi
  => Letaif nedir
  => Mevlânaya göre nefsin oyunları.
  => Peygamer Efendimizi rüyada görmek için salâvatı şerife.
  => HİÇ, Hiç olmak
  => Ey yazımızı okuyan dostum.
  => Aktab-ı Erbaa ne demektir.
  => Evradi kudsiye, h,z Allaha sığınma duası
  => Mesnevide, hiç olmak.
  => Dünya hiçliği kabul etmiyenlerle dolu.
  => Alevilik nasıl doğmuştur.
  => Aleviler doğru yoldamıdır?.
  => Aleviliğin bozulma nedeni.
  => Rüyanın amacı nedir?
  => Cemaat liderine uyarılar.
  => Mübin duası.
  => Dini hikayeler
  => Fala inanma falsız da kalma diyen cahil insanlar.
  => Yolsuzluk ve rüşvet operasyonu.
  => Takva ne demektir.
  => Evlilikte kaderin rolu var mı?
  => Kul hakkından nasıl kurtulunur.
  => Mahşerde halâlleşmek nasıl olacaktır.
  => Felek ne anlama gelir.
  => Ahirete aşırı bağlılığın sakıncası.
  => Müslümanın özellikleri.
  => Müslümanı bekleyen afetler.
  => Türkiyede ilk ezan.
  => Hangi dua kabul edilir.
  => Muhafız melekler
  => Peygamber Efendilerimizin resimleri istanbulda mı.??
  => İki şeyi hiç unutma
  => Çarşı pazar ağalığı
  => Annenin hizmete ihtiyacı var.
  => Resulullah s,a,v, Efendimizden, h,z Ali kerremellahü veche efendimize nasihatleri.
  => h.z. Allahın isimlerini sayı ile saymak
  => Ey yalancı insan.
  => MELAMİLER
  => melamiler kimdir.
  => melamilik 2.
  => gizli zikir
  => Tasavvufta velayet
  => Kutbil irşad kimdir.
  => Gül yüzlü
  => Şia taifesi ve seyyit kutup.
  => Dört talebeden hangisisin
  => Taş olan ekmek
  => Eşsiz bir Adalet sahnesi
  => şeytandan dahi gizlenen zikir
  => İnanmak mı bilmek mi?
  => iste evliya sohbeti
  => Zemzem suyunun esrarı
  => ibni teymiyyenin sapık fikirleri
  => Evliyanın vasıfları
  => kulak masajı
  => vasiyet
  => Limon suyu ve sarmısak mucizesi
  => Bir tokat vurana bir ceviz iki tokat vurana iki ceviz
  => Derviş kaşıkları
  => Evvela kalbini temizle sonra namazı dilediğin yerde kıl.
  => EY İNSAN!!!
  => Hakka uyana da muhalefet edene de merhamet et
  => Nefsinin dediğini yapmadan Allahın dediğini yap
  => Mutluluğun sırrı.
  => Surelerin faziletleri.
  => Keşke deli olmasaydım cehenneme gitmeseydim.
  => Allahın isimlerini sayı ile saymak
  => Kan gruplarının dağılımı
  => Sual felsefe nedir
  => Kırklar mertebesine ulaşmak
  => Habib baba
  => Kutsal kitabımız kuranı kerimi tanıyalım.
  => Allaha kaçmak.
  => Göğün yıldızları (2)
  => Fusulsül hikem hakkında bilgiler.
  => Evliya sohbeti-2
  => Ya Resulallah
  => İşini yarına bırakma!!
  => İnşaAllah demek
  => O kuran, kovulmuş şeytanın sözü değildir. (Tekvir 25)
  => Bir saat sonra öleceğini öğrensen ne yaparsın.
  => Geceleri yapılan Tesbih
  => Nefsim
  => İmtihan ve sabır.
  => Sevdiklerimize vakit ayıralım.
  => Umudu yitirmemek lâzım.
  => Yalan söylemek büyük günahtır
  => H.Z Ali Efendimizin cevapları
  => H.Z. Ayşe validemize atılan iftira
  => Adem peygamberin cennetten kovulması
  => İnsan topraktan yaratıldı.
  => Kabir azabını inkar edenlere cevap.
  => Yanlız kuran diyenlere cevaptır
  => Tarikat da hakikat da Şeriatı eksiksiz yaşamak içindir.
  => Allaha kul ol nefsine düşman ol
  HEPİMİZ KENDİ İSTEDİĞİMİZİN OLMASINI İSTERİZ OYSAKİ BİZ İSTEMESEK DE HAZRETİ ALLAHIN İSTEDİĞİ OLUYOR,
  O GÜN DOSTUN DOSTA HİÇ BİR FAYDASI OLMAZ KENDİLERİNE YARDIM DA EDİLMEZ,
  FASTAİZBİLLÂH,,, ALLAHA SIĞIN, ( Mümin,56 )
Copyright 2016byAys
Allah Her şeyi yarattı


'ALLAH Her Şeyi Yarattı, -Haşa- O'nu Kim Yarattı?' Deniliyor.
 Bu Husus Nasıl İzah Edilebilir?

Bu soru da çok sorulan sorulardan biridir.
Ben bu soruyu, Resûl-i Ekrem'in (sav) Peygamberliğinin bir alameti olarak görüyor ve verdiği gaybî ihbarın tahakkuku karşısında boynumu büküp “Eşhedü enne Muhammede'r-Resûlullah.” diyerek şehadet ediyorum.
Evet, Resûl-i Ekrem (sav) ALLAH'ın şerefli elçisidir.
Kıyamete kadar olup bitecek her şeyi, bir televizyon ekranından görüyor gibi seyretmiş ve söylediği her şeyi dosdoğru söylemiştir.
Daha sonra meydana gelecek hadiseler hakkında verdiği hükümler, söylediği şeyler o kadar isabetlidir ki; yeri geldiği zaman hepsi de aynı aynına doğru çıkmıştır.
İşte, bu da onlardan bir tanesidir.
Buyurur ki: (Sahabenin aklından böyle bir şey geçmez) “Bir gün gelecek ayağını ayağının üstüne atarak -gurur, kibir, en'aniyet içinde ve her meseleyi halletmiş gibi- bunu ALLAH yarattı, şunu ALLAH yarattı, ALLAH'ı kimi yarattı?” diyecekler.

[1] Ben, bu soru tevcîh edildiği zaman kendi kendime düşündüm ve “Eşhedü enne Muhammede'r-Resûlullah.” dedim.
Nasıl da görmüşsün ve nasıl da doğru söylüyorsun!...

Şu, nefisleri ve en''niyetleri firavunlaşan, sebeplere ulûhiyet isnat eden ve her şeyi sebepler içinde izaha kalkışan insanların idraksizliğini, düşünce sefaletini bundan daha güzel ifade mümkün olamazdı...
Asıl meseleye gelince, bu da, ink''rcıların ortaya attıkları sorulardan biridir.
Çok defa, körpe dimağlar, bu türlü soruların altında kalır ve ezilirler.
Evet onlar, n''müten''hîliği anlayamaz; sebeplerin zincirleme uzayıp gitmesini ve böyle bir aldatmacanın bir şey ifade edip etmemesini kat'iyen değerlendiremezler.
Bundan ötürü tereddüde düşer de, zanneder ki; ALLAH da bir sebeptir; tıpkı herhangi bir sebep gibi...

Ve ALLAH'ı, meydana getiren bir sebep vardır ki, ALLAH, ona göre müsebbeptir (sonuçtur).
Bu, bir yanlış kanaatin neticesidir. Ve temelinde de Yaratanın bilinmemesi vardır. ALLAH, Müsebbibü'l-Esb''b'tır ve varlığının evveli yoktur.
Bugüne kadar kel''mcılar, sebeplerin, böyle zincirleme devam edip gidemeyeceğini belli usûllerle ortaya koyarak “Müsebbibü'l-Esbab'' olan ALLAH'ın varlığını isbata çalışmışlardır. O
nların, bu husustaki düşüncelerinin hulasasını, bir iki misalle anlatmakta fayda mülahaza ediyoruz. Kelamcılar derler ki: Sebeplerin zincirleme (teselsül) devam edip gideceğini düşünmek, o sebeplerin mahiyetini bilmemenin ve Yaratıcı'dan gaflet etmenin ifadesidir.
Evet, eşyanın sonsuzdan beri süregelen bir kısım sebepler zincirinden ibaret olduğuna ihtimal vermek doğru değildir. Böyle bir şeyi mümkün görüp ihtimal vermek sırf bir aldanmışlıktır.

Mesela, yeryüzünün yeşermesi, hava, su ve güneşe bağlı olsun; hava, su güneş de bir kısım madde parçacıklarına; oksijen, hidrojen, karbon, azot... vs. gibi.. bu madde parçaları da daha küçüklere ve onlar da kendilerinden küçüklere... Bunun böyle uzayıp gitmesine ihtimal vermek ve eşyanın bu yolla izah edileceğine inanmak bir aldanma ve mugalatadır.

Hele, bir yerde, bunun karşısına anti-madde, anti-atomla çıkılıyor ve metafizik fiziğe galebe çalıyorsa... Ve hele, ilk ve son bütün sebepler fevkalade ahenk içinde birer kanun, birer memur gibi hareket ediyorlarsa!..

Evet, “Şu şundan, şu şundan, şu da şundan...” demek, herhangi bir meseleyi halletmesi şöyle dursun, bilakis, her şeyi içinden çıkılmaz hale getirmektedir.
Zira, böyle bir meseleyi mümkün görmek, tıpkı “Yumurta tavuktan, tavuk yumurtadan...” düşüncesinin ilelebet sürüp gideceğine ihtimal verme gibi bir safsataya benzer ki; bunlardan tavuk veya yumurtayı, Kudreti Sonsuz, Ezelî bir Zat'a vereceğimiz ana kadar, iddialar hep mesnetsiz sayılır. Aksine, bunlar varlığı kendinden olan Yüce Yaratıcı'ya isnat edilince mesele birden aydınlığa kavuşur.

Ondan sonra, tek bir hücre olarak yumurtanın yaratılmış olması veya kendi neslini devam ettirmek için tavuğun yaratılmış bulunması ve yumurtanın ondan çıkması arasında fark yoktur.
Bunu böyle kabul etmeyip de “O ondan, o da ondan…” demekle hiçbir şeye aydınlık getirilemeyeceği gibi, cevaplandırılan her soruyla beraber birkaç tane de istifham ortaya çıkacaktır.

Mesela, yağmur, buluta bağlı; bulut, zait-nakıs (artı-eksi) habbeciklere, onlar buharlaşma hadisesine, o da suların mevcûdiyetine ve nihayet o da suyu meydana getiren unsurlara...
Böylece sebepler zinciri, belki birkaç adım daha ilerleyerek devam eder durur; ama durduğu yerde yine “Şöyle de olabilir, böyle de” diyerek insan kendini faraziyelerin kucağında hisseder ve onlarla tatmin olmaya çalışır.

Bu ise, fevkalade bir nizam; bir ''henk ve birbiriyle münasebet içinde, bir hikmet eliyle meydana geldiği sezilen bütün eşyayı çocuk hezeyanlarıyla izah etmeye yeltenmekten başka, bir de ilimlerin ufkunu ve hedefini karartmak demektir.

Oysaki, her netice için mutlaka m''kul bir sebebe ihtiyaç vardır. Gayr-i makul ve gayr-i mantıkî sebeplerin uzayıp gitmesi, uzayıp gitmenin kerameti olarak makul hale geleceğini düşünmek, imkansızı mümkün görmek gibi bir hezeyandır.
Şimdi bir misalle bu hususu aydınlatmaya çalışalım.
Mesela: Ben, arka ayakları olmayan bir sandalye üzerinde oturuyorum. Sandalye, düşmemesi için, kendisi gibi bir diğer sandalyeye dayandırılmış, o da bir başkasına... İla nihaye devam edip gidiyor.
Bu hal, zaman ve mekanlara sığmayan rakamlarla sürüp gitse de, arka ayakları olan ve yere tam oturan bir mesnede dayandırılmadıktan sonra, işi zincirleme uzatıp durmak, sandalyeye arka ayak olamayacaktır.
Bir başka numune, mesela: Önümüzde bir sıfır olduğunu düşünelim.
Bu sıfır, solundaki bir rakamla omuz omuza gelmedikten sonra, mücerret sıfırların çoğaltılması kat'iyen ona bir değer kazandırmayacaktır.
Trilyon defa trilyon sıfırlar peşi peşine sıralansa dahi, kıymet yine sıfır olacaktır. Ne vakit soluna bir rakam konulacak, işte o zaman sıfır da solundaki rakama göre bir kıymet alacaktır.
Bu, şunu ifade etmektedir:
Bir şeyin müstakillen varlığı yok ve kendi kendine kaim değilse, kendisi gibi muhtaçların ona varlık bahşetmelerine ve esas olmalarına imkan yoktur. Hep aynı şeye muhtaç ve aynı hususta aciz olanların bir araya gelmesi, ihtiyacı çoğaltma ve aczi arttırmadan başka bir işe yaramaz.
Kaldı ki –muhal farz- sebeplerin müdahalesi kabul edilse bile, fiziğin sarsılmaz kanunlarından “tenasüb-ü illiyet” prensibine göre, sebeple netice arasında makul bir münasebetin bulunması şarttır.
Buna göre, mesel'a; yer kürenin hayata müsait hale gelmesinden, insanın düşünür bir varlık olmasına kadar, her şeye bir sebep bulmak, hem de makul ve o neticeyi h'asıl etmeye gücü yetebilecek bir sebep bulmak lazım gelir.

Oysaki, küre-i arzın halihazırdaki durumundan; yani, hızı, Güneş'e olan mesafesi, atmosfer tabakası, periyodiği, hikmetli meyli; atmosferi teşkil eden gazların ihtiva ettiği maslahatlar.. gibi hususlardan tutun da, onun toprak ve nebat örtüsüne; denizlere ve onlarda cereyan eden esrarlı kanunlara, rüzgarlar ve onların yüklendikleri vazifelere kadar binlerce, yüz binlerce hadise, öyle bir ahenk içinde cereyan etmektedir ki; bütün bunları kör-sağır sebeplere ve serseri tesadüflere havale etmek, aklın kendi kendini nakzetmesi ve çürütmesi demektir.
Vakıa, bu hususta, kelamcıların “devir ve teselsül” yoluyla bütün sebepleri kesip biçtikten sonra, işi müsebbibü'l-esbap olan ALLAH'a ulaştırıp sonra da her şeye “mümkinü'l-vücûd” demelerine karşılık, bütün sebeplerin, bütün illetlerin gidip O'na dayandığı zata “V'acibü'l-Vücûd” diyerek tevhide menfezler açmışlar ise de, onların elde ettikleri neticeyi daha sel''metli bir yolda elde etmek de mümkündür.

Evet, Yüce Yaratıcı'nın her eserinde kendine ait mühürlerin, sikkelerin bulunması, O'nun varlığına bir değil, binlerce delillerdir. İlimlerin, kainatın sırlarına ışık tutmaya başladığı günümüzde, her fen kendine has diliyle O'nun varlığını ilan etmekte ve O'nu haykırmaktadır.
Bu mevzuda pek çok kimsenin yazdığı çok kıymetli eserlere iktifa ederek sadede dönüyorum.

Evet, her şey sonradan var olmuştur. Var edense ALLAH'tır. ALLAH, ALLAH olduğu için, yaratılmamıştır. Yaratılan her şey mahlûk ve muhtaçtır.
O ise, varlığı kendinden ve kimseye muhtaç olmayan bir Ganiyy-i Ale'l-Itlak'tır. Her şey gidip O'na dayanmakta; bütün karanlıklar, izah edilemeyecek gibi görünen şeyler, O'nunla aydınlığa kavuşmaktadır. Var eden O, varlığı sürdüren O, çeken O, iten O ve bir hedefe götüren de O'dur. Artık, O'ndan öte bir şey yoktur ki, O'na da bir sebep aransın!..
Bunu da yine bir-iki basit misalle izah etmeye çalışalım: Mesela, vücudumu ayaklarım taşıyor, ayaklarımı da zemin. Artık böyle makul bir taşıyıcı bulduktan sonra bunun ötesinde yeni sebepler aramaya hiç de gerek yoktur. Hem mesela:

Diyelim ki, trenin en arkadaki vagonunu onun önündeki hareket ettiriyor; onu da bir diğeri; onu da bir başkası; nihayet gelip lokomotife dayanınca; o, kendine has gücü, kuvveti, yapısı ve işleyişiyle “Kendi kendine hareket ediyor.” deriz. Verilen bu misaller, ALLAH'ın yarattığı eşyadan ve aldanmış akılların yeni yeni sebeplerle lokomotif değiştirmeleri mümkün olacak cinsten misallerdir.

Ne var ki, durmadan lokomotif değiştirseler bile, tıkanıp kaldıkları noktaya “İşte sebeplerin bitişi.” deyip suratlarına çarpacağız.
Burada zihinleri bulandıran diğer bir mesele de, sınırlı düşünen insanoğlunun, ezel mefhumunu kavrayamayarak, maddeyi ezelî görmesi, daha sonra da, rakamlarla izah edilmeyecek bir geçmiş içinde, hiç olmayacak bazı şeylere olabilir ihtimalini vermesidir.
Bir kere ezel gelmiş zamanın sonu değil, o bir zamansızlıktır. Zamanlar, kentrilyon defa “kentrilyon” seneleriyle, ezel karşısında bir ''şire bile olamazlar.

Oysaki, sebeplerin teselsülünde bir esas olan maddenin bir başlangıcının bulunması bugün hemen herkes tarafından bilinip kabul edilen bir mevzudur. Elektronların hareketi, çekirdek fiziğindeki sır, devamlı radyasyon neşreden Güneş'teki esrarlı işleyiş ve termodinamik kanununun kainat çapındaki geçerliliği, her şeyin bir sonu olacağına dair yıldızlar cesametinde ve güneşler parlaklığında bin bir mesajdır.
Sonu olan her şeyin bir başlangıcının bulunması ise, üzerinde münakaşa yapılmayacak kadar açık ve bedihîdir.
Bin''enaleyh her şey, başlangıçta varlığa mazhariyetiyle, Yaradan'dan bahsettiği gibi, sönüp gitmesiyle de O'nun evvel ve ahiri olmadığına delalet etmektedir. Zira, başlangıcı olanın bir gün sonunun geleceği tabiî olduğu gibi, evveli olmayanın, ''hiri olmayacağı da zarurîdir.
Onun içindir ki bizler madde ve maddeden meydana gelen her şeye, bugün var olsa dahi, yarın yok olacağı nazarıyla bakmaktayız. Ancak, kainatların tedricî olarak eriyip gitmesi, maddenin yavaş yavaş tükenmesi, çoklarını aldatabilecek mahiyette ve oldukça ahestedir.
Ne var ki, yavaş da olsa, uzun bir geçmişten bu yana gelişip genişleyen dünyalar, bir gün büzüle-çekile mutlaka silinip gideceklerdir.
Evet madde bugün var ise de, bir kısım pozitif neticelerin ışığı altında, başkalaşmaya doğru gittiğinden kimsenin kuşkusu yoktur.
Şimdi bunu size, yine bir tren misaliyle anlatmaya çalışalım:
Farz ediniz ki, İzmir'den kalkan bir tren, “50-55” km ötede bulunan Turgutlu istikametine hareket etti.
Hareket esnasında trenin hızı saatte “55” kilometredir. Buna göre, trenimiz bu mesafeyi ancak bir saatte alabilecektir.
Bu hızla yarım saat kadar yürüyen tren, yolun geriye kalan kısmında hızını tam yarıya düşürür.
Buna göre, yolun henüz kat edilmedik 27.5 kilometrelik mesafesi kalmıştır ki, hızını yarıya düşüren tren bu 27.5 kilometrenin ancak yarısını, yarım saatte alabilecektir.

Bu tempoyla hareket eden tren yarım saat gittikten sonra yine hızını yarıya indirdiğini düşünelim; geriye kalan kısmın yarısını da yarım saatte kat edebilecektir. Böylece her yarım saatte bir hızını yarıya düşüren tren, ''deta hiçbir zaman Turgutlu'ya ulaşamayacaktır: ‘
Aslında mesafeler bitecek ve varılması gerekli olan yere mutlaka varılacaktır. Ancak, bu tempo ile hareket edildiği sürece, insan hiçbir zaman oraya varamayacağını zannedecektir.
Bunun gibi, madde de bir çözülme ve inhilale doğru gitmektedir.
Bu birkaç milyon sene sonra dahi olsa mutlaka tahakkuk edecektir.
Ve, Varlığı Kendinden olanın dışında her şey fena ve zeval bulup gidecek, sadece O kalacaktır.
Netice, ALLAH bizzat var ve her şeyin yaratıcısıdır. O'na yaratılmışlık isnadı, Yaratıcı'yı yaratılandan ayıramama gibi bir düşünce sefaletidir.
Bu türlü ürpertici bir tasavvuru ortaya atan zavallı münkirler, akıllı görüneyim derken, akılla nasıl bir tenakuza düştüklerinin farkında bile değillerdir.

Evet bugün artık, birinin kalkıp maddeye, ezeliyet kesip biçmesi ve Zat-ı Ulûhiyeti inkar etmesi oldukça garip ve garip olduğu kadar da bağnazca bir iddiadır.
Ne var ki, eşya ve hadiselere gerektiği gibi nüfûz edemeyen bir kısım materyalistler, maddenin ense köküne inen çözülüp dağılmayı, atomun karşısına dikilen tükenişi, mana ve neticeleriyle sezip idrak edecekleri güne kadar düşüncelerinde hakikatsiz, beyanlarında yalancı olmalarına rağmen, bir kısım safderûn kimseleri aldatmaya devam edeceklerdir.
İşin doğrusunu, ilmi bütün eşyayı ih''ta eden Zat-ı Ulûhiyet bilir.


Âşire: Saniyenin onda biri
Fena: Yokluk, yok olma
Ganiyy-i Ale'l-Itlak: Kayıtsız, sınırsız zenginlik sahibi ALLAH (cc)
Gayr-i m''kul: Akla uygun olmayan, saçma
Gayr-i mantıkî: Mantıksız
Habbe: Tohum, tane
Hezeyan: Saçmalama
Muhal farz: Olabileceğini kabul ederek, varsayarak
Nakzetmek: Hükmü bozmak, yok saymak
Müsebbibü'l-Esbab: Sebepleri birbirine bağlı icad eden, yaratan ALLAH (cc)
N''müten''hi: Nihayetsiz, sonsuz
Tedrici: Yavaş yavaş, azar azar
Ten''süb-ü illiyet: Sebep sonuç uygunluğu
Termodinamik: Isı enerjisi ile kinetik enerji arasındaki olayları inceleyen fizik kolu
Teselsül: Art arda gelme, birbirini takip etme, zincirleme
Zeval: Zail olma, sona erme

[1] Buharî, Bed'ul-Halk, 11; Müslim, İman, 2/4


Alıntıdır
 
 
  • ZİYARETÇİ: 76

 
AH KEŞKE DÜNYAYA BİR KERE DAHA DÖNEBİLSEK DE İNANANLARDAN OLSAK (Şuara-102)

ALLAH KİME NUR VERMEMİŞSE.ONUN NURU YOKTUR. (NUR 40)

ALLAH ONLARI SEVER,ONLAR DA ALLAHI SEVER

ALLAH ŞÖYLE BUYURDU; BU SADIKLARIN SADÂKATLARININ FAYDA VERECEĞİ GÜNDÜR.

ALLAH ŞÜPHESİZ HEPİNİZİ GÖRÜP GÖZETMEKTEDİR.(Nisa-1)

ALLAHA İTAAT EDİN, RESULÜNA İTAAT EDİN,SİZDEN OLAN EMİR SAHİPLERİNE DE.!

ALLAHA KUL OL NEFSİNE DÜŞMAN OL

ARAMIZDAKİ BEYİNSİZLERİN YAPTIĞI KÖTÜLÜKLERDEN DOLAYI BİZİ HELÂK EDERMİSİN ALLAHIM.(Araf-155)

ASKERİMİZİ VE POLİSİMİZİ KATLEDEN MAYIN TUZAKLARI

AYETİ KERİMEDE:BİZ LOKMANA ALLAHA ŞÜKRETMESİ İÇİN HİKMET VERDİK.(LOKMAN-12)

BABA DUASI

BENİ MEZARA AYAK ÜSTÜ GÖMÜN DİYEN ADAM

Benim dediğin hiçbir şeye sahip değilsin herrşeyin gerçek sahibi hazreti ALLAHTIR

BİR KAYYUM GİTTİ DİĞERLERİ GİTMESİN,KATLİAM YAPANLAR VE DESTEKLEYENLER İYİ GÜN GÖRMESİN

BİZ ONUN ÜZERİNDEKİ HER ŞEYİ ELBETTE KUPKURU BİR TOPRAK HALİNE GETİRECEĞİZ.

BİZ RAHMETİMİZİ KİME DİLERSEK ONA İSABET ETTİRİRİZ.

ÇOCUK ALDIRMAK BÜYÜK GÜNAHTIR

ÇÖZÜM SÜRECİ BAŞLATTIK ONLARI PALAZLANDIRDIK MECLİSE SOKTUK DEVLETİN BAŞINA BELÂYI SARDIK.

ÇÖZÜM SÜRECİ TUZAĞA DÜŞME SÜRECİDİR,KİM Kİ BU ÜLKEYİ O TUZAĞA GÖTÜRÜR İSE HZ ALLAH O KİŞİLERE AKIL FİKİR VERSİN.

DAĞLARI YERİNDE DURUR GÖRÜRSÜN,OYSA ONLAR BULUTLARIN YÜRÜDÜĞÜ GİBİ YÜRÜMEKTEDİRLER.(Neml -88)

DAHA ÖNCE NUH DUA ETMİŞ, ONUN DUASINI KABUL ETMİŞTİK BÖYLECE KENDİSİNİ VE AİLESİNİ BÜYÜK SIKINTIDAN KURTARMIŞTIK.

DARBE KORKUSU YOK OLDU ELHAMDÜLİLLAH..

DE Kİ, KURANA İSTER İNANIN İSTER İNANMAYIN.

DEVLET BAŞKANLARIMIZA DUYURU !!

DEVLET REİSİ ADİL BİRİSİ İSE, O AYNI ZAMANDA ZAMANININ KUTBUDUR (ABDÜL KADİR GEYLÂNİ HZ)

DEVLETİN HALKINA BORCU ONLARA HUZURU TEMİN ETMEKTİR. HALKIN BORCU DA DEVLETTE BÖLÜCÜLÜK YAPMAMAKTIR.

DIŞ DEVLETLER PKK YI DIŞARDAN BESLİYOR, BİZ İSE İÇERİDEN BESLİYORUZ MECLİSE SOKTUK MAAŞLARINI ÖDÜYORUZ BU NEDİR Kİ

DİNDE AŞIRIYA GİDENLER

DÜNYA ÖLÜ OĞLAKTAN DAHA DEĞERSİZDİR.

EĞER ONLARA MELEKLERİ İNDİRSEYDİK,ÖLÜLER DE KENDİLERİ İLE KONUŞSAYDI. VE HER ŞEYİ TOPLAYIP KARŞILARINA GETİRSEYDİK

EHLİ KÜFÜR HİÇ BİR ZAMAN MÜSLÜMANLARA OLAN DÜŞMANLIKLARINDAN VAZGEÇMİYECEKTİR.

EY ALLAHIN İMANLI KULLARI ASKER VE POLİSLERİMİZ İÇİN DUA EDİN.

EY DİLİNE HAKİM OLAMIYAN KOLTUK PEŞİNDE KOŞAN, DİKKAT ET HER HALİNLE İMTİHANDASIN.

EY GÖRÜNEN VE GÖRÜNMEYEN ALLAHIMIZ.

EY KÂİNATIN YARATICISI SEN BİZE YETERSİN

EY KÜRT GENÇLERİNİ YILLARDIR KANDIRAN ŞEYTANA UYMUŞ KANDİLİN SÖZDE İLÂHLARI .

EY YER SUYUNU YUT,EY GÖK SUYUNU TUT, DENİLDİ.

FELÂKET TELLÂLLARI VE ABDÜKADİR SELVİ.

FETO DEYİN GÜLEN DEYİN, FAKAT FETHULLAH DİYEREK HAZRETİ ALLAHIN MÜBAREK ADINA SAYGISIZLIK ETMEYİN .

FİTNEDEN ESER KALMAYINCAYA KADAR ONLARLA SAVAŞIN.

GAYEMİZ ALLAH OLURSA HER İŞİMİZ HAYIRLI OLUR.

GİTMEK İSTEMESENDE GİDECEKSİN İLÂHİ TAKDİR BÖYLE.!!

GÖRMEDİKLERİ HALDE RABLERİNDEN KORKANLAR VAR YA,İŞTE ONLAR İÇİN MAĞFİRET VE BÜYÜK MÜKÂFAT VARDIR (MÜLK-12)

HAYVANDAN DÄ ADİ OLAN İNSANLAR DAN HAZRETİ ALLAHA SIĞINALIM ONLAR İNSAN SURETİNDE ŞEYTANLARDIR.

HAZRETİ ALLAHIN BİR MERHAMETLİ KULU YOKMU Kİ ESEDLE MUHALİFLERİN ARASINI BULSUN SAVAŞ SONA ERSİN

HAZRETİ ALLAHIN TAKDİRİNE RAZI OLAN HUZURA ERER.

HAZRETİ ALLAHTA SAMİMİYET NASIL OLMALI !

HAZRETİ MUHAMMED S.A.V. EFENDİMİZİN EHLİ BEYTİNDEN OLMANIN YOLU

HERŞEYİN HÜKÜMRANLIĞI ELİNDE OLAN ALLAH.

HÜSNÜ MÜBAREĞİ DEMİR KAFESE KOYDULAR TEŞHİR ETTİLER İŞ TERSİNE DÖNDÜ.

HZ. ALLAHIN VELİ KULLARINI ŞEYTANA BENZETENLERE CEVAPTIR

İBADET ETMEYİ KİBİRLERİNE YEDİREMİYENLER

İMAN EDİP DE SALİH AMEL İŞLEYENLERİ AND OLSUN Kİ.SALİH LERİN ARASINA KATARIZ.

İMRALIDA BESLENEN KÖK.

İNKÂR EDEN KAFİRLERE DÜNYA NİMETLERİNİN VERİLMESİ BİZİ ALDATMASIN

İSLÂM DİNİNİ VAHŞET DİNİ GİBİ GÖSTEREN SÖZDE ŞERİATÇILARI HAZRETİ ALLAHA HAVALE EDİYORUZ O HER ŞEYİ GÖRENDİR !!

KALPLERİ KARARTMA KARATAŞ,HADİSİ ŞERİFLERLE OYNAMA KARATAŞ.

KANSER HASTALIĞINA VE BÜTÜN DERTLERE ŞİFA ANCAK ALLAHTAN GELİR.

KENDİ ELLERİNİZLE KENDİNİZİ TEHLİKEYE ATMAYIN.(Bakara-195) BÜTÜN TEDBİRLERİNİZİ ALIN.Nisa (71)

KEŞKE TEKME ATMASAYDI.

KİM DELİ. KİM AKILLI.

KİM HAZRETİ ALLAHIN TAKDİR VE TAKSİMİNDEN RAZI OLURSA HAZRETİ ALLAH DA ONDAN RAZI OLUR.

KÖTÜ TUZAK ANCAK SAHİBİNE DOLANIR.

MAYINLI TUZAKLAR

MÜFLİS KİMDİR ?

NE YERDE, NE DE GÖKTE HİÇ BİR ŞEY ALLAHA GİZLİ KALMAZ.

NEDEN DOĞRUYU DUYMAK İSTEMİYORSUN.

O ŞEHİRDE DOKUZ KİŞİ VARDI Kİ,YER YÜZÜNDE BOZGUNCULUK YAPIYORLAR İSLÂH

ÖYLE BİR İMTİHAN Kİ,CANLA VERİLİYOR.

PARELEL YAPI İSMİ VERİLEN YERE BAĞLI OLANLAR OKUSUN

PEYGAMBER EFENDİMİZ MUHAMMED MUSTAFA S.A.V. DEN GELEN SELÂM.

RABBİNİN HUZURUNDA DURMAKTAN KORKAN.

RESMİNE BAK, SEN VARSIN Kİ RESMİN VAR,KÂİNAT DA BİR RESİMDİR O DA HAZRETİ ALLAHIN VARLIĞINA DELİLDİR.

RESULUM ! BU SANA İNDİRİLEN BİR KİTAPTIR.BU HUSUSTA GÖĞSÜNDE BİR SIKINTI OLMASIN. (.(Araf-2)

RESULUM BU KURAN SANA HİKMET SAHİBİ HER ŞEYİ BİLEN ALLAH TARAFINDAN

RESULÜM, SENDEN ÖNCE GÖNDERDİĞİMİZ HER PEYGAMBERE,BENDEN BAŞKA İLÂH YOKTUR DİYE VAHYETMİŞİZDİR.(ENBİYA 25).

RİYÂ ŞİRKTİR.

SALİHLERİN İŞİNİ ALLAH GÖRÜR. (ARAF,196)

SAYIN HARUN YAHYA KARDEŞİMİZ DALGIN UYKUDAN UYAN ARTIK.

SAYIN REİSİ CUMHURUMUZ SAYIN TAYYİP BEY KARDEŞİMİZE NAÇİZANE TAVSİYELERİMİZ.

SELÂTI SELÂMDAN RAHATSIZ OLAN ALİMLER.

SEN ONDAN RAZI,O SENDEN RAZI OLARAK DÖN RABBİNE GİR SALİH KULLARIMIN İÇİNE GİR CENNETİME.(Fecr-28-30)

SON GELEN DİNE UY ALLAHA YAKLAŞ.

SURİYEDE İÇ SAVAŞI ÇIKARAN VE KORÜKLEYEN AMERİKA MI?

ŞARJ OLAN PİLLER, ŞARJ OLMAYAN PİLLER.

ŞEYTANIN KUKLASI OLAN TERÖRÜSTLER, TEVBE EDİN SİZİ YÖNETEN ŞEYTANIN BASKISINDAN KURTULUN DEVLETE TESLİM OLUN.

ŞEYTANIN YEMİNİ

ŞEYTANLA İMTİHAN.

ŞİMDİ SOR ONLARA,KENDİLERİNİ YARATMAK MI DAHA ZORDUR,YOKSA DİĞER YARATTIKLARIMIZ MI?

ŞİŞEDEN ÇIKAN CİNLER, ALLAHIN İZNİYLE ORDUMUZUN AZİM VE GAYRETİYLE LAYIK OLDUĞUNUZ YERE DEF OLUP GİRECEKSİNİZ .

ŞÜPHESİZ Kİ BU BİR ÖĞÜTTÜR ARTIK DİLEYEN RABBİNE VARAN BİR YOL TUTAR.

TAM TEVEKKÜL HAZRETİ ALLAHA KÜL OLANA MAHSUSTUR,KUL OLANA DEĞİL. !!

O ŞEHİRDE DOKUZ KİŞİ VARDI Kİ,YER YÜZÜNDE BOZGUNCULUK YAPIYORLAR İSLÂH TARAFINA HİÇ YANAŞMIYORLARDI.(Neml-48)

TEVBE EDENLER- İSTİĞFAR EDENLER.

TEVBEDE ACELE ET!

VALLAHİ ALLAH SEVDİĞİ KULUNU CEHENNEME ATMAZ

VATANI SEVENLER İLE VATANA İHANET EDENLERİ SAVUNANLAR İYİCE SU YÜZÜNE ÇIKTI.

YALNIZ ALLAH VAR ÖTESİ PERDEDİR.

YANLIŞ LİDERİN PEŞİNDE GİDEN ÇAMURA BATANLAR.

YARATANİ BULMAK

YASİNİN MUHATABI MUHAMMED ALEYHİSSELÂMDIR.

YERYÜZÜNDE BOZGUNCULUK ETME,DOĞRUSU ALLAH BOZGUNCULARI SEVMEZ.(Kasas-77)

YÜREKTEN SAMİMİ TEVBE.

ZULMEDENLERE MEYLETMEYİN YOKSA SİZE DE ATEŞ DOKUNUR.HUD-113.

 
Facebook beğen  
   
Reklam  
   
Akl-ı selim sahibi ol.  
  Aklını kullan.Yalancı olma,hakikatın hılafını söyleme
'Ben İzzet ve Celal sahibi Allahdan korkuyorum'diyorsun. Halbuki sen Onun gayrinden korkuyosun.
Cinden de,İnsandan da,Melekden de korkma.
Gerek konuşan ve gerekse sükut eden canlıların hiçbirinden korkma.
Dünya azabından da korkma,ahiret azabından da korkma.Sadece ve yanlız,azab ile azab edecek olan ALLAH dan kork..
 
De ki gökleri ve yeri yoktan yaratan Allahtan başkasını mı dost edineyim.  
  De ki gökleri ve yeri yoktan yaratan Allahtan başkasını mı dost edineyim.
O ki yedirir kendisi yemez. (Enam 14.)

Aklı başında olan insana üstteki mesaj yeter. Bu ayeti kerimede geçen uyarıyı anlama kabiliyeti olan
her kez bu ilahi emre uyduğu takdirde dünyasını da ahiretini de kazanır.

Neden diye sorulursa, Gökleri yerleri ve içindekileri yaratan her şeyde tek merci söz sahibi olan
Allahı azimişşanı dost edinen insan kendisini O'nun koruma garantisi altına girmiştir.

Ne mutlu Allaha dost olana.

Bu ise sanıldığı kadar zor değil h.z. Allah c.c. bu kapıyı her yarattığı kuluna ardına kadar açık tutuyor.
Fakat nefsine uyan insanlar şeytanın kapısına koşuyorlar.

H.z Allah c.c ise kullarını nefsleri ile imtihan ettiği için kullarına müdehale etmiyor.
Ancak nefsine uymayan kullarını hususi himayesıne alır.

Öyle bir tek kudreti ilahi ki yemez yedirir giymez giydirir.
Ey sonsuz kudreti ilahi olan Allahımız ne olur bizleri zatının sevdiğn dostlarının arasına kat.
Amin velhamdulillahi Rabbil Alemin.

Kalpteniman
 
Toplam 179029 ziyaretçi
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Kalpten imana KAVUŞMANIZ İÇİN HAZRETİ ALLAH'A KALBEN İMAN EDEREK YAZILAN İBRETLİK KISSALARDAN İSTİFADE EDİNİZ